Köszöntelek az oldalamon!

Köszöntelek az oldalamon!

Új arculattal, pár változtatással újra elérhető a blog!

Ezen az oldalon eddigi munkáimat kezdetektől napjainkig, torta ötleteket, bevált recepteket találsz!

Kérdéseddel, észrevételeddel fordulj hozzám bátran.

Nemsokára videókat is töltök fel:)

2013. április 27., szombat

Húsvéti tojás torta

Ezt a tortát idén húsvétra készítettem, és úgynevezett sárgakrémmel töltöttem meg. Díszítés szempontjából én próbáltam minél színesebbre csinálni a tojást :))



Sárgakrém:

- 500 ml tej
- 75 g liszt
- 150 g porcukor
- 3 db egész tojás
- 1 db vanília rúd vagy 2 ek. folyékony vanília aroma
- 2 dl habtejszín (elhagyható)

1. Ehhez az aranysárga színű, erősen vaníliás krémhez a tojássárgáját elkeverjük a tej negyedrészével. Hozzáadva a lisztet sima péppé keverjük.
2. A visszamaradt tejet a cukor felével és a vaníliarúddal ( vagy aromával) felforraljuk, és ráöntjük a tojásos pépre. Nyílt lángon habverővel keverve addig főzzük, míg besűrűsödik.
3. Közben a tojásfehérjéből a cukor másik felével kemény habot verünk, és a még forró sárgakrém főzetbe lazán belekeverjük.
4. Ezután belekeverjük a felvert tejszínhabot is. Én azért használok még pluszban tejszínhabot is, mert kicsit lazítja ezt a krémet, és szerintem finomabb is. Még melegen elkezdem a tortába tölteni mielőtt megdermed.
5. Nem kell megijedni akkor ha mondjuk melegen megkóstoljuk és a tojást fogjuk inkább kiérezni belőle, ha kihűlt utána ez eltűnik, és csak a finom vaníliát fogjuk érezni. Aki az intenzívebb ízeket kedveli, természetesen lehet több aromát is tenni bele, el nem rontja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése